Retourneren en ruilen van het gekochte produkt of produkten

Bedenktijd / retourneren
Het kan wel eens voorkomen dat je een (ongeopende) wijnbestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden te annuleren, mits de fles(sen) ongeopend en niet beschadigd* is/zijn.

Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor jouw eigen rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren na ontvangst van het retourgoed en controle. Terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Persoonlijkwijnkado de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. Wij raden echter wel aan om een verzekering bij de vervoerder te nemen ivm schade, diefstal en vermissing.

Mocht het product beschadigd* of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. 

Produkt ruilen?

Wil je jouw (ongeopende en onbeschadigde) produkt ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met ons via mail of telefoon. Voor het retourneren van de bestelling en het eventueel opnieuw toezenden van produkten zijn de verzendkosten voor uw rekening. Neem echter in alle gevallen contact met ons op om samen naar een passende oplossing te zoeken.

* “Ongeopend en niet beschadigd”? Wanneer de fles(sen) één of meerdere van de onderstaande 4 schades of onvolkomenheden heeft door uw eigen toedoen, komen ze niet in aanmerking voor ruilen.

Wanneer door uw eigen toedoen:

  1. de capsule deels- of geheel van de fles(sen) is.
  2. een draaidop losgedraaid is of een kurk deels- of geheel uit de fles getrokken is, dit beschouwen wij als geopend.
  3. het etiket van de fles deels- of geheel beschadigd is of verwijderd is.
  4. de fles zelf schade heeft zoals een barst of ster in het glas.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via: info@persoonlijkwijnkado.nl of telefonisch +31-(0)432100113. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Echter, wanneer de bestelling reeds verzonden is, hebben wij geen invloed meer op de verdere afhandeling door onze verzendpartners. (PostNL, Verhoeven DC, DHL, GLS en DPD)

Extra informatie over verzending en levering.