Antwoorden op meest gestelde vragen / FAQ

Antwoorden op meest gestelde vragen / FAQ

Heb je vragen? Kijk eerst of de antwoorden al in dit overzicht staan. Zo niet, neem dan contact met ons op per mail: info@persoonlijkwijnkado.nl

  1. Wijn bestellen en COVID-19: Ga naar de speciale pagina over COVID-19.
  2. Zit er altijd een kaartje met boodschap bij mijn bestelling?
    Bij een bestelling van een wijnkado op “karakter” zit het er standaard bij. Kies je een wijn uit de webshop, dan kun je een feestelijke verpakking en een kaartje met persoonlijke boodschap erbij bestellen.
  3. Ik wil graag bestellen voor mijn medewerkers en/of relaties, kan dat?
    Speciale bestellingen zoals eindejaarsgeschenken voor medewerkers, collega’s en/of relaties, doen we natuurlijk ook. Om je veel tijd te besparen kun je daarvoor contact met ons opnemen via mail of telefoon. Dan helpen we je graag! Je kunt natuurlijk ook kiezen voor de Persoonlijk-wijn-kadobon! Hiermee kiezen de ontvangers zelf een wijn en wordt deze wijn, na inwisseling van de bon/voucher, naar het gewenste adres toegezonden. Meer informatie? https://persoonlijkwijnkado.nl/persoonlijke-wijn-kadobon/
  4. Ik wil 2 of meer losse kado’s versturen. Moet ik nu 2x verzendkosten betalen?
    Stel; u wilt met de feestdagen uw medewerkers of relaties een persoonlijk-wijnkado geven. Leuk en origineel! Maar hoe zit dat met de verzendkosten? Moet ik per adres verzendkosten betalen? Dat ligt er aan. Indien de kado’s naar verschillende verzendadressen gaan, dan wel. Indien de kado’s naar één en hetzelfde adres verstuurd worden, doen wij er een extra verzendverpakking voor 2 dozen omheen of wordt alles op een verzendpallet gestapeld. In dat geval betaal je slechts 1x verzendkosten. Meer informatie nodig? Bel (+31(0)432100113) of mail ons! info@persoonlijkwijnkado.nl
  5.  Kan ik de bestelde wijn ook afhalen?
    Ja! Maar in principe worden alle bestelde wijnkado’s of wijnen uit de webshop via verzending geleverd.  In bepaalde gevallen kan er een uitzondering worden gemaakt. Wij verzoeken je hierover contact met ons op te nemen via email of telefoon.
  6.  Waarom bestellen bij Persoonlijkwijnkado?
    Persoonlijkwijnkado stelt zich tot doel om je zoveel mogelijk te servicen, bijv. met persoonlijk advies of door mee te denken. Ook stellen wij ons tot doel om de aangeschafte artikelen zo snel en comfortabel mogelijk bij je aan de deur te krijgen, zonder schade. Dit doen we door samen te werken met een aantal gerenommeerde transporteurs: PostNL, GLS, DPD en Verhoeven Logiqs. Mocht er toch schade zijn, dan wordt deze vergoed. Persoonlijkwijnkado voldoet ook aan de laatste voorwaarden op het gebied van de Privacywetgeving. Uw gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld. We verwijzen u naar de Algemene Voorwaarden en de Disclaimer pagina voor meer info. Last but not least; Persoonlijkwijnkado werkt samen met één van de beste wijnimporteurs in Nederland. Zodoende zijn we voorzien van een regelmatige voorraad kwalitatief hoogwaardige wijnen binnen elk budget.
  7. Welke kadoverpakkingen zijn er?
    Persoonlijkwijnkado heeft feestelijke kadoverpakkingen in karton en hout van 1 , 2 en 3 flessen voorradig. Andere verpakkingen zijn mogelijk op aanvraag. Neem s.v.p. contact op voor de mogelijkheden. Helaas kunnen we in dat geval niet voldoen aan onze leveringsgarantie binnen 48 uur. Webshop-bestellingen zonder kado-intentie  worden in “gewone” verpakkingen van 6 flessen verzonden.
  8. Kan ik ook gewoon wijn bestellen? Dus niet als kado?
    Gewoon wijn bestellen voor bijv. jezelf is vanzelfsprekend ook mogelijk. Sterker nog, héél gewoon! Want ondanks de naam van ons bedrijf, is Persoonlijkwijnkado ook gewoon een online wijnhandel. Dus lekker je eigen kelder of wijnrek vullen? Natuurlijk!! We zijn een aantal jaren geleden begonnen als kadoshop met speciale wijnen op basis van iemands karakter. Dat bleek een succes en mensen wilden graag ‘hun’ wijn bijbestellen. Van het één kwam het ander….
  9. Wat kost het verzenden?
    Glas is een breekbaar product. Zomaar even versturen gaat niet ivm de kans op schade. Verzenden doen wij via een door ons geselecteerde transporteur (GLS, PostNL, DPD, Verhoeven Logiqs) die aan bepaalde voorwaarden voldoet zoals:

    1. Het gebruik van kwalitatieve verpakkingen om schade te voorkomen.
    2. Nette omgang tijdens het vervoer.
    3. Bij afwezigheid van de ontvanger, nogmaals op een later tijdstip aanbieden.
    4. Correcte afhandeling en representatieve indruk. Per verzending naar een adres in Nederland kost dit ongeacht de hoeveelheid €10,00. Bestellingen met een waarde* van €99,99 incl. BTW of hoger, worden gratis verzonden in Nederland. *Aanbiedingen van gratis verzending uitgezonderd.
      Verzending naar het buitenland gaan via andere transporteurs en kosten meer, afhankelijk van gewicht en andere opties (bijv. verzekering). Bij verzendingen naar België wordt normaliter een vast tarief van €16,50 incl. BTW gehanteerd. Bij een bestelling naar een land binnen de EU met een factuurprijs van méér dan €149,- incl. BTW  is de verzending gratis. U kunt ons altijd vooraf vragen wat verzending naar het buitenland (indien buiten de EU) kost. Uitgesloten zijn de non-EU landen V.S, Canada en Zwitserland. Vragen over accijnzen en douaneregels? Kijk eens op de site van de Douane / Belastingdienst.
  10.  De Persoonlijkwijnkado-bon is bij Persoonlijkwijnkado onbeperkt geldig!

NB.  Verplichte leeftijdscheck middels ID.

  1. Leeftijdscheck: Op 1 juli 2021 is de nieuwe alcoholwet in werking getreden. In deze wet is geregeld dat er alleen nog online wijn verkocht mag worden als gecontroleerd wordt dat de koper en ontvanger ouder dan 18 jaar zijn. Uiteraard respecteert Persoonlijkwijnkado.nl de wet en daarom hebben wij deze controle in ons proces opgenomen. Zodoende moet de koper zich bij aflevering per post altijd identificeren met ID aan postbezorger.
  2. Telefonisch wijn bestellen? Met de invoering van de nieuwe alcoholwet is het vooraf vereist dat vastgesteld wordt dat je ouder dan 18 jaar bent. Dat kunnen wij helaas niet doen door de telefoon, je zult zelf je geboortedatum in moeten voeren op de site en er zal bij aflevering per post een ID-check plaatsvinden door postbezorger.
  3. Mag de wijn voor de deur neergezet worden? Hoewel wij dat al liever niet deden i.v.m. diefstal e.d., met de invoering van de alcoholwet moet de bezorger aan de deur vast stellen aan de hand van je ID dat jij 18 jaar of ouder bent. Het is niet mogelijk om dit te doen als je niet thuis bent. Bij de deur zetten van je bestelling is daarom niet toegestaan.
  4. Ik ben minimaal 18 jaar, al jaren klant bij Persoonlijkwijnkado.nl, waarom dan toch een leeftijdscheck? De alcoholwet vereist dat wij bij iedereen vaststellen dat ze bij aflevering van de wijn 18 jaar of ouder zijn en dit ook vastleggen voor het geval de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit wil controleren of Persoonlijkwijnkado.nl zich hier aan houdt. Persoonlijkwijnkado.nl begrijpt het ongemak, maar helaas hebben wij op dit moment geen andere mogelijkheid voorhanden.
  5. Wat als ik geen geldige ID heb? Als je geen geldig ID voorhanden heeft gaat uw bestelling weer retour naar ons.
  6. Wat is een geldig ID? Een geldig ID is een:
  • Rijbewijs
  • Nederlands paspoort
  • Nederlandse identiteitskaart
  • ID-kaart of paspoort uit een EU-land of ander land.

Lees het na op de site van de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit: